101 rokov tradície

Značka Prada je synonymom štýlu, ktorý často určuje aj predvída trendy v móde aj mimo ňu. Inovatívny duch značky spojený so silnými tradíciami je zjavne prítomným znakom kvality, ktorým je poznamenaný celý tvorivý proces, počínajúc výrobou a obchodmi končiac.

História značky Prada sa začala v roku 1913, kedy Mario Prada otvoril v galérii Vittoria Emanuella II. v Miláne exkluzívny salón ponúkajúci kožené kabelky, kufre, batožiny a doplnky.  Impozantný zoznam klientov obchodu zahŕňal elegantnú európsku aristokraciu, hodnostárov aj členov kráľovských rodín. Mario Prada považoval riadenie obchodu za typicky mužské povolanie, avšak okolnosti spôsobili, že žezlo prevzala ženská časť rodiny – v súčasnosti firmu riadi jeho vnučka Miuccia.

Okuliare Prada sú známe spojením dvoch zdanlivo protikladných prvkov – avantgardného dizajnu a komerčného úspechu. Ideálnym príkladom je špeciálna kolekcia Minimal Baroque, ktorá dosiahla oslnivý úspech na celom svete. Týmto inovatívnym duchom je poznamenaná každá kolekcia okuliarov, zakaždým však pozitívne prekvapí.

Časopis Forbes odhaduje majetok Miucci Prady na 12,4 miliárd dolárov, čo ju stavia na tretiu priečku rebríčka najbohatších Talianov. Dnes patrí značka Prada k najdôležitejším módnym domom na svete.